De opgedane ervaring werd meegenomen naar Nederland, en in Kesteren werd meer en meer met aluminium gewerkt. Onder Jefs leiding groeide het bedrijf uit tot een bekende naam in de bedrijfswagenbranche. Regelmatig zie je nog de bekende “ribbel-bakken” rijden, rondom geheel genageld. Willemsen was het eerste bedrijf waar carrosserieën gebouwd werden zonder dat het chassis daarvoor benodigd was. Geïsoleerde laadbakken werden nog zelf gemaakt, met bouwde een “gewone” ribbelbak en voorzag die van isolatiematerieel en aan de binnenzijde werd deze dan volledig betimmerd en in de lak gezet.
In deze tijd was het nog gebruikelijk dat de carrrosseriebouwer ook de cabine voor zijn rekening nam. Zo heeft Willemsen de eerste kantelcabine van Nederland gebouwd op een Austin chassis, beschikbaar gesteld door de toenmalige importeur Molenaar uit Amersfoort. Deze cabine is door velen bewonderd op de RAI. Ook toen was Willemsen al een flexibel bedrijf, het chassis arriveerde pas twee weken voor de RAI in Kesteren!
Later ging Willemsen Kögl geïsoleerde opbouwen verkopen en monteren. Ook nu komen we af en toe nog een klant tegen die met deze “onverwoestbare” bakken rond rijdt. Vaak werden ze drie keer of meer overgebouwd naar een nieuw chassis!
Jef is ook de bedenker van ons logo, de gestileerde “strijdkar” die u o.a. op al ons briefpapier en advertenties tegenkomt.